سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 تا از خواص و مضرات اصلی و شگفت آور عسل طبق تحقیقات جدید دنیا

عسل ماده ای است که زنبورها از شهدگیاهان میسازند. معمولا بصورت خام و یا شیرین کننده در غذاها مصرف میشود. گاهی هم ممکن است بعنوان دارو مصرف شود؛ اما همزمان مضراتی هم دارد. مطالب مختلفی در سرتاسر اینترنت می خوانید که عمدتا نظر شخصی نویسندگان هستند. ما در اینجا به نقل از یکی از معتبرترین مجلات پزشکی دنیا نتایج جدیدترین تحقیقات خواص و مضرات عسل را در اختیار شما قرار می دهیم.

اطلاعات عمومی درباره عسل

عسل میتواند در طول تولید، جمع آوری و پردازش توسط میکروبهای گیاهان، زنبورها و گردوغبار آلوده شود. خوشبختانه عسل ویژگی هایی دارد که از زنده ماندن و تولید مجدد این میکروبها جلوگیری میکند. بااینحال برخی باکتری هایی که اسپور تولید میکنند مانند آنهایی که بوتولیسم تولید میکنند، میتوانند زنده بمانند. به همین دلیل است که گاهی اوقات در نوزادانی که به آنها عسل داده میشود، بوتولیسم دیده میشود. برخی کارشناسان همچنین توصیه میکنند از عسلهای آنتی باکتریال (برای مثال Medihoney) استفاده شود تا عاری از عوامل میکروبی باشد. برخی کارشناسان پیشنهاد میکنند که این نوع عسل باید از کندوهای عاری از میکروبها جمع آوری شوند که عاری از میکروبها هستند و بوسیله ی آنتی بیوتیکها درمان نشده باشند؛ از طرفی باید از شهدگیاهانی باشد که درمعرض آفت کشها قرار نگرفته اند.

عسل برای سرفه، دیابت، کلسترول بالا، آسم و تب یونجه استفاده میشود. این همچنین برای درمان اسهال، زخم های دهان ناشی از درمان سرطان و زخم معده ناشی از عفونت باکتری هلیکوباکترپیلوری استفاده میشود. عسل همچنین بعنوان منبعی از کربوهیدرات در طول ورزشهای طاقت فرسا در افرادیکه سوء تغذیه دارند استفاده میشود. عسل همچنین برای تسکین جراحات ناشی از برداشتن لوزه ها مورد استفاده قرار میگیرد.

برخی افراد عسل را برای درمان جراحات، سوختگی ها، زخم پای دیابتی، قانقاریا و درمان آب مروارید یا قرمزی قرنیه در افرادیکه با ویروس هرپس آلوده شده اند، مستقیما برروی پوست قرار میدهند. همچنین عسل را برای درمان آفتاب سوختگی، جلوگیری از عفونتها و جلوگیری از گسترش سلولهای سرطانی پس از برداشتن تومور، روی پوست قرار میدهند. عسل برای درمان زخم های دهانی که در طول درمان سرطان ایجاد میشود و جلوگیری از عفونتهای لثه در دهان میگذارند و سپس قورت میدهند. عسل برای کاهش خارش پوست، درمان ضایعات پوستی ایجاد شده توسط یک ارگانیسم بنام لیشمانیا، هموروئید و عفونتهای هرپس برروی پوست قرار میدهند.

...

خواص مهم عسل را در لینک اصلی زیر بخوانید:

10 تا از خواص و مضرات اصلی و شگفت آور عسل