سفارش تبلیغ
صبا ویژن

14 تا از خواص و عوارض ثابت شده تمبر هندی + چند نکته مهم

اولین و بیشترین استفاده از تمبر هندی، استفاده از میوه و پالپ های آن، قبل از استخراج عصاره آن برای مصارف غذایی است. از تمبر هندی همچنین برای تمیز کردن ظروف مسی، به خصوص آیتم‌ های برنجی استفاده می ‌شود. گرچه تمبر هندی کاربردهای زیادی دارد، اما هنوز بسیاری از آن‌ها مشهور نیستند. نام علمی آن Tamarindus indica است که از آفریقا سرچشمه می‌گیرد، اما امروزه در اغلب قاره ‌ها یافت می‌شود. تمبر هندی فواید سلامتی متعددی دارد که برخی از آنها در زیر لیست شده ‌اند.

تÙ?بر Ù?Ù?دÛ?

1-  مواد مغذی با ارزش

تمبر هندی حاوی مواد مغذی فراوانی در هر وعده نسبت به اکثر مواد غذایی است و حاوی مقادیر زیادی سدیم، پتاسیم، تیامین، منیزیم، آهن و فسفر است. تمبر قادر است تمام مواد مغذی ضروری را فراهم کند و در بعضی موارد نیازهای مصرفی مواد غذایی روزانه را فراهم می کند. همچنین حاوی نیاسین است که می تواند به پیشگیری از سرطان و سکته مغزی کمک کند. علاوه بر نیاسین، حاوی ویتامین C، کلسیم، مس و پیریدوکسین یا ویتامین B6 است. بنابراین دارای تمام مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز بدن است.

2- مزایای شگفت انگیز برای پوست

تمبر هندی دارای درصد بالایی از مواد مغذی در هر خدمت همراه با محتوای بالای مواد معدنی است. به غیر از این، دارای مزایای منحصر به فردی برای پوست می باشد. تمبر هندی حاوی تیامین و آلفا هیدروکسی اسید یا AHAs است. بعلاوه به عنوان یک عامل لایه بردار موثر عمل می کند و قادر به روشن کردن پوست است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمبر هندی را چند دقیقه بخیسانید تا پالپ آن استخراج شود و سپس آن را با عسل و لیمو مخلوط کنید و روی چهره اعمال کنید. بگذارید مخلوط 15 دقیقه باقی بماند. تمبر هندی به تسکین پوست و همچنین خلاصی از گرد و غبار کمک می کند.

3- جلوگیری از ریزش مو

مزایای تمبر هندی برای مهار کردن و کاهش ریزش مو شناخته شده است. اگر نگران ریزش مو هستید، می توانید روش زیر را برای اثر فوری امتحان کنید:
1- ابتدا مقداری تمبر هندی را در آب ولرم بخیسانید و پس از آن 15 گرم از پالپ آنرا جدا کنید.
2- هنگامی که پالپ را از میوه بیرون آوردید، چند قطره آب به آن اضافه کنید و مخلوط را مثل خمیر روی سرتان بگذارید.
3- سر خود را با یک حوله مرطوب بپوشانید و نیم ساعت صبر کنید.
4- پس از آن، می توانید مو و پوست سر را بشویید.
5- سپس از شامپو معمولی استفاده کنید و موهای خود را کاملا بشویید.
متوجه خواهید شد که این روش نه تنها اثر دارد، بلکه در پیشگیری از ریزش مو بسیار مؤثر است.

...

جهت آشنایی با سایر خواص تمبر هندی به لینک اصلی زیر رجوع نمایید:

14 تا از خواص و عوارض ثابت شده تمبر هندی