سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا پودر سیاه دانه سمی است؟ نتایج جدیدترین تحقیقات را بخوانید

صحبت هایی در محافل پزشکی در مورد سمی بودن پودر سیاه دانه وجود دارد و در سایت های مختلف اینترنت هم مقالاتی بی پایه و اساس در این باره نوشته شده است که ما در این مطلب حاصل جدیدترین تحقیقات در این باره را در اختیار شما قرار می دهیم.

اطلاعات کلی

سیاه دانه یک گیاه است. انسانها از 2000 سال پیش از خواص دارویی آن استفاده میکردند. جالب است بدانید این گیاه حتی در قبر پادشاه توت نیز پیدا شد. از لحاظ تاریخی، سیاه دانه برای سردرد، دندان درد، گرفتگی بینی، آسم، آرتروز و کرمهای روده ای استفاده میشده است. این گیاه همچنین برای درمان چشم صورتی که التهاب ملتحمه یا کنژنکتیویت (conjunctivitis) نیز خوانده می‌شود (قرمزی و التهاب غشای شفاف پوشاننده سفیدی چشم و غشای بخش داخلی پلک)، عفونت و انگل استفاده شده است. امروزه از سیاه دانه برای آسم، دیابت، فشارخون بالا و بسیاری از شرایط دیگر استفاده میشود.

نحوه ی عملکرد آن چیست؟

شواهدی مبنی براینکه سیاه دانه به تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با سرطان، پیشگیری از بارداری، کاهش تورم و کاهش واکنشهای آلرژیک باعمل کردن بعنوان آنتی هیستامین، کمک میکند وجود دارد؛ اما لازم به ذکر است که هنوز اطلاعات کافی درمورد تاثیر این موارد بر انسان وجود ندارد.

آیا پودر سیاه دانه سمی است؟

سیاه دانه اگر به مقدار کم بصورت خوراکی استفاده شود مانند طعم دهنده ی غذا، به احتمال زیاد برای بیشتر افراد بیخطر است. پودر و روغن سیاه دانه وقتی برای مقادیر پزشکی کوتاه مدت استفاده شوند احتمالا بیخطر هستند. اطلاعات کافی درمورد مقادیردارویی بیشتر در دسترس نیست. سیاه دانه وقتی بصورت خوراکی مصرف شود یا روی پوست قرار گیرد، موجب ایجاد دانه های آلرژیک میگردد. وقتی خورده شود، ممکن است موجب ناراحتی معده، استفراغ و یا یبوست شود. همچنین میتواند احتمال تشنج را در برخی افراد بالا ببرد. بنابراین می توان گفت که مصرف بیش از حد آن یا مصرف آن در کودکان می تواند سمی باشد (مقدار و نحوه مصرف صحیح آن را در ادامه همین مطلب می خوانید) 

...

با کلیک بر روی لینک زیر ادامه متن را بخوانید:

آیا پودر سیاه دانه سمی است؟