سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص و مضرات ترخون، بهترین زمان و نحوه مصرف آن (تحقیقات جدید)

در این مطلب نتیجه جدیدترین تحقیقات مجلات معتبر پزشکی راجب خواص و عوارض، نحوه مصرف و سایر نکات مهم درباره گیاه ترخون را برای شما جمع آوری کرده ایم. در تحقیقات جدید برخی از مطالبی قدیمی که در وبسایت های فارسی مشاهده می کنید رد شده اند.

ترخون، گیاهی از خانواده ی گل آفتابگردان هست. به طور گسترده از طعمش و برای اهداف دارویی استفاده میشه. این گیاه میتونه در غذاهایی مثل ماهی، غذاهای گوشتی، مرغ، تخم مرغ و سوپ استفاده بشه. در حال حاضر تنها خواص زیر برای ترخون از نظر علمی ثابت شده اند.

1- مغذی و دارای کربوهیدرات کم

ترخون، کالری و کربوهیدرات کمی داره و حاوی مواد مغذی ست که ممکنه برای سلامتی تون مفید باشه. یک قاشق سوپ خوری ترخون خشک، شامل:

  • کالری: 5
  • کربوهیدرات: ا گرم
  • منگز: 7 درصد، اگه روزانه مصرف بشه
  • آهن: 3 درصد
  • پتاسیم: 2 درصد

منگنز، یک ماده مغذی ضروری ست که در سلامت مغز، رشد، متابولیسم و کاهش استرس اکسیداتیو در بدن نقش داره. آهن، برای عملکرد مغز و سلول های خنی مفید هست… کمبود آهن ممکنه منجر به کم خونی و خستگی بشه. پتاسیم، برای قلب، ماهیچه و عملکرد عصبی حیاتی ست. علاوه بر این، تحقیقات نشون دادن که می تونه فشار خون رو کاهش بده. هرچند مقدار مواد مغذی در ترخون زیاد نیست، این گیاه میتونه برای سلامتی تون مفید باشه.

2- کاهش فشار خون

انسولین هورمونی ست که گلوکز رو به سلول های شما میاره و کمک میکتع تا بتونید از اون برای افزایش انرژی استفاده کنید. عواملی مثل رژیم غذایی و التهاب می تونه منجر به مقاومت به انسولین که نتیجه ی افزایش سطح گلوکز هست، بشه. ترخون میتونه به نحوه ی استفاده ی بدن از گلوکز کمک کنه. با تحقیقی طی 7 روز روی حیواناتی که دیابت داشتن، نتیجه گرفته شد که عصاره ی ترخون، سطح گلوکز خون شون رو تا 20 درصد کاهش داد.

علاوه بر این، تحقیقی که طی 90 روز انجام شد، حاکی از تاثیر ترخون در حساسیت انسولین، ترشح انسولین و کنترل گلیسرین در افرادی ست که به مدت 24 ساعت گلوکز دریافت نکردن. کسانی که 1000 میلی گرم ترخون قبل از صبحانه و شام مصرف کردن، کاهش قابل توجهی در ترشح انسولین رو تجربه کردن که می تونه به حفظ سطح قند خون در طول روز کمک کنه.

...

برای مطالعه ادامه متن به لینک اصلی زیر رجوع نمایید:

خواص و مضرات ترخون، بهترین زمان و نحوه مصرف آن